Denne begrænsede udgave af 2LP samler redigerede højdepunkter fra dagen, der fanger den unikke og noget foruroligende atmosfære fremkaldt af en bred vifte af forestillinger.
Thorbjørn Reuter Christiansen udviklede en ny handling, hvor han fremførte et lydstykke på Hennings ikoniske instrumenter sammen med indspillede lyde af sin far. Far og søn forenes igen i forestillingen. The New Sound of the Living Dead.
Bjørn Nørgaard præsenterede to nye iterationer af nogle af sine historiske handlinger; Hyldest til Henning og Joseph, Manresa, et værk, han første gang samarbejdede om med Henning Christiansen og Joseph Beuys på Galerieleri Schmela i Düsseldorf i 1966, og The Cake, en levende konstruktion af en monolitisk, men forgæves skulptur, der skulle forfalde over tid. Mai Dengsøe Hansen fremførte EURASIENSTAB fluxorum organum op. 39, et stykke for orgel, som Henning scorede og brugte som soundtrack til filmen Eurasienstab, med Beuys.
BOX-galleriets grundlægger Mara McCarthy optrådte sammen med sin far Paul McCarthy og Chiara Giovando Knock Harder, en 20 min. improvisation, der løst minder om Knocking, et lydbillede, som Henning gentagne gange brugte gennem mange af sine egne kompositioner. Chiara og Mara kan høres synge og spille et udvalg af små instrumenter, mens Paul metodisk smækkede bagdøren til galleriet med et stykke 2×4 fyrretræ – en slags dedikation til monotonien i Fluxus.
Mark Harwood, grundlæggeren af det ekspansive eksperimentelle uafhængige label Penultimate Press udførte en improviseret musikalsk protest, der inkorporerede ild, rytme og kaos sammen med feltoptagelser af den civile urolighed i Chile, som han indsamlede fandt sted lige før åbningen af denne udstilling. Harwoods bidrag taler til Hennings politisk aktivisme og dedikation.
Igennem SAVE THE NATURE —- USE FLUXUS kom alle sammen for at fejre disse store kunstnere og for at legemliggøre den samme ånd af fælles samarbejde, som så grundigt har været en del af både Ursula og Hennings livslange bestræbelser.
Pris 300,- dkk